جديد المدونة

27 فبراير، 2011

نكت مضحكة جدا من " مصر "


 

 الرئيس أوباما وهو في مصر قابل واحد شحات قاله لله يا بيه
فلما وصل امريكا إفتكر الشحات . . فبعتله مليون دولار . .
وقال لحسني مبارك إديهم للشحات
فحسني نادي على أحمد نظيف وقاله "النص مليون"دول للشحات
نظيف اتصل بالمحافظ وقاله "المائة الف جنيه" دول للشحات
.........المحافظ نادي لرئيس الحي وقاله "الألف جنيه" دي اديها للشحات
رئيس الحي نادي للشحات وقاله
أوباما بيقولك الله يسهلك
 
 
 
صعيدى شاف فى الجرايد حادثه واحد فى امريكا قتل مراته ودفنها تحت السرير والبوليس الأمريكى لم يكتشف ذلك الا بعد 25 سنه قام قال لنفسه يبقى انا لو عملت كده البوليس عندنا مش حيكتشف ابداً راح قاتل مراته وحفر تحت السرير وحطها مفيش ربع ساعه البوليس قبض عليه سأل الظابط انتم ازاى كشفتم الجريمه بسرعه قوى كده ده فى امريكا ماكتشفوهاش الا بعد 25 سنه الظابط قاله اصل فى امريكا الراجل كان ساكن فى الدور الأرضى مش فى الدور الخامس
 
 
 
 
ثلاث رؤساء عرب راكبين بالطيارة قال الأول: أنا إذا رميت لشعبي شوية رز بيهتفلي أسبوع قال الثاني:أنا إذا رميت لشعبي شوية رز بيهتفلي شهر قال الثالث:أنا إذا رميت لشعبي شوية رز بيهتفلي سنة فقال لهم الطيار: أنا إذا رميتكم من الطيارة بيهتفلي الشعب العربي طول العمر






 مجنون و مجنونة كانو ماشيين جمب بسين فى مستشفى المجانين ... فالمجنون رمى نفسه فى المياه والمجنونة انقذته (جاه الدكتور تانى يوم للمجنونة وقال لها عندى ليكى خبر حلو والتانى وحش الاول انتى خفيتى وهتخرجى من المستشفى ، والتانى صاحبك المجنون شنق نفسه) قالت له لأ ..ده انا كنت معلقاه عشان ينشف




كان فى قرية كلها اغبياء وكان فيها حفرة كل الناس بتوقع فيها وتتعور
العمدة جمع اذكى 3 فى القرية علشان يحلو المشكلة
اول واحد قال: احنا نبنى مستشفى جنب الحفرة اللى يقع يدخل يتعالج
العمدة:انت غبى اوى
تانى واحد:احنا نجيب اسعاف جانب الحفرة اللى يقع تشيلة للمستشفى
العمدة:انت اغبى منة اقعد
التالت:يا حضرة العمدة احنا نردم الحفرة دى ونعمل واحدة تانية جنب المستشفى





 
واحد سافر مع سكرتيرته، ومالقوش بالفندق غيرغرفة وحده. ولما صار وقت النوم قال لها :
تحبى أنام معاك كسكرتيرة والا كزوجة؟
قالت: ياريت كزوجة!

..اداها دهره ونام!!






مبارك قبل خلعه اتصل بعمر سليمان وقال له ابعت الفلوس علي شرم الشيخ وابعت المسلمين علي السعودية والمسيحيين علي أمريكا واقفل وهات المفتاح وتعالي



هناك تعليقان (2):

  1. لا تحرمنا من هذه الاستراحات التي تنعش القلب وتعيد فينا البسمه التى افتقدنا من زمن بعـــــــــــــــــــيد ألف شكر

    ردحذف
  2. دايما ان شاء الله ساوافيكم بكل جديد ومفيد

    ردحذف